مقالات آموزشی طراحی

آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فوتوشاپ

آموزش لوگوتایپ فارسی طلایی

در این مقاله با آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فوتوشاپ Photoshop در خدمتتون هستیم.

 این لوگو تایپ فارسی مبین دیزاین  به رنگ طلایی در برنامه فوتوشاپ طراحی می شود. جهت رنگ بندی از گرادیانت خود فوتوشاپ استفاده کردیم.

آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فوتوشاپ

آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فوتوشاپ

 

لوگو تایپ چیست؟

در طراحی لوگو نوشتاری وقتی از فونتی خاص استفاده می کنیم و لوگو فارسی یا انگلیسی طراحی می کنیم ، از لوگوتایپ استفاده کرده ایم.

لوگوتایپ در برندسازی بسیار مورد توجه می باشد و اثر گذاری بیشتری نسبت به بقیه انواع لوگو دارد.

 

پیدا کردن فونت مناسب برای طراحی لوگو تایپ

سایتهای زیادی هستند که فونت های فارسی و انگلیسی را می توانید در این سایتها به صورت رایگان و یا با پرداخت هزینه خریداری کنید. استفاده از فونت و یا طراحی فونت از جمله کارهای جالب و زیبا در طراحی لوگوتایپ می باشد. از ساده ترین روش ها برای پیدا کردن فونت مناسب جهت طراحی لوگوتایپ، سرچ در موتور جستجوی گوگل می باشد. یکی از سایت هایی که فونت های رایگان و پولی زیادی برای طراحی لوگو دارد، سایت فونت برتر می باشد.

استفاده از برنامه فوتوشاپ در طراحی لوگو

برنامه فوتوشاپ یکی از محبوب ترین برنامه ها برای طراحی لوگوتایپ می باشد. استفاده راحت تر و کاربردی تر این برنامه باعث شده است که تعداد زیادی از گرافیستان علاقه مند به استفاده از برنامه فوتوشاپ جهت طراحی لوگوتایپ می باشند.

آموزش گرادیانت در فوتوشاپ

در این آموزش سعی شده است که رنگ طلایی به لوگو داده شود و به دلیل اینکه رنگ طلایی نوعی گرادیانت می باشد، در این آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فوتوشاپ، از گرادیانت برای طراحی لوگو استفاده شده است.

روانشناسی رنگ طلایی در طراحی لوگو

رنگ طلایی در لوگو نماد دانش، موفقیت، پیروزی، ثروت، اعتبار، عقل و شعور، قدرت  می باشد.رنگ طلایی روشن نماد انرژی معنوی است.رنگ طلایی تیره نماد ثروت و قدرت است.

آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فوتوشاپ

طراحی این لوگو تایپ زیبا  در برنامه آدوب فوتوشاپ هست همان طور که می دانید برنامه فتوشاپ برای طراحی لوگو ساخته نشده است ، ولی بسیاری از افراد و طراحان و همچنین خود ما علاقه مند هستند  که طراحی لوگو را در برنامه ادوب  فتوشاپ انجام بدهند و احساس می شود که خیلی راحت تر می شو د طراحی  کرد و  خیلی راحت تر میشود از فونت ها استفاده کرد در این آموزش ما ابتدا مبین دیزاین رو به یک فونتی به نام فونت کمان استفاده کردیم . ابتدا جهت طراحی فونت کمان رو از سایت فونت برتر دانلود کردیم این سایت یکی از سایتهای فارسی می باشد  که دارای فونت  لوگوتایپ و همچنین  فونت فارسی تایپوگرافی،  فونت فارسی است که بسیاری از این  فونت ها رایگان است  و می شود به راحتی  دانلود کرد و برای طراحی لوگو استفاده کرد.

آموزش طراحی لوگو نوشتاری در فوتوشاپ

آموزش لوگو تایپ فارسی طلایی

جهت نصب فونت بعد از دانلود از حالت زیپ یا فشرده خارج می کنیم و در فولدر فونت ها در قسمت کنترل پنل ویندوز کپی می کنیم.

ابتدا یک سند ۱۰۸۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در برنامه فتوشاپ باز می کنیم  و یک بک گراند مشکی برای این کار انتخاب می‌کنیم چون لوگویی که می‌خواهیم استفاده کنیم به صورت طلایی هست و لوگوی طلایی روی بک گراند مشکی بیشتر نمایش داده میشه یا خودش رو نشان می دهد.

ابزار ابزار تکست Text  رو انتخاب میکنیم و صفحه کلید را فارسی می کنیم و تایپ می کنیم مبین  دیزاین.

از قسمت فونت ها فونت کمان را پیدا می کنیم  و بر روی نوشته اعمال می‌کنیم سایز نوشته مبین دیزاین را بزرگ می کنیم دوبار روی لایه مبین دیزاین کلیک می کنیم تا منوی استایل Layer style   باز شود.  قسمت گرادینت  Gradient Overlay  را انتخاب می کنیم و از قسمت گرادینت فلز Metal  را انتخاب می کنیم و از آنجا رنگ طلایی رو برای لوگو  طراحی شده انتخاب می کنیم اوکی می کنیم تا پنجره بسته شود.  می توانیم برای اینکه لوگو  زیباتر دیده بشه از دکمه Bevel هم استفاده کنیم به این صورت لوگوی ما ساخته شد

از این نوع لوگو ها می توانیم برای سایت برای کسب و کار و برای عکس پروفایل استفاده می‌کنیم و امیدواریم که از این آموزش خوشتون اومده باشه

 

 

جهت طراحی لوگو و لوگو موشن می توانید با شرکت مبین دیزاین تماس بگیرید.

[button text=”آدرس اینستاگرام شرکت” style=”shade” size=”larger” radius=”10″ depth=”4″ depth_hover=”5″ link=”https://www.instagram.com/mobindesign.ir/” target=”_blank”]

[button text=”تماس با ما” color=”secondary” style=”shade” size=”larger” radius=”10″ depth=”4″ depth_hover=”5″ link=”https://mobindesign.ir/contact/” target=”_blank”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *