مقالات آموزشی طراحی

آموزش طراحی لوگو ایلوستریتور

آموزش طراحی لوگو

آموزش طراحی لوگو ایلوستریتور

 

در این پست به بررسی ابزار بلند آپشن Blend Option در برنامه ایلوستریتور می پردازیم. ابزار بلند در ادوبی ایلاستریتور از جمله ابزارهای کاربردی جهت طراحی لوگو می باشد.

از جمله کارهای زیبایی که برنامه وکتور محور ایلوستریتور می توان انجام داد طراحی اشکال زیبا می باشد. همانطور که در تصویر زیر می بینید دو شکل کشیده شده است و بین آنها تعداد زیادی شکل وجود دارد و اشکال زیبا را به وجود آورده است.

معرفی نرم افزار ایلوستریتور (illustrator)

برای شروع آموزش ایلوستریتور (illustrator) و پیش از ساخت لوگو در ایلوستریتور (illustrator) بهتر است ابتدا با خصوصیات خاص  این نرم افزار که آن را به یک برنامه تخصصی و بی رقیب برای طراحی لوگو تبدیل کرده آشنا شوید. مهمترین نکته ای که برای معرفی نرم افزار ایلاستریتور (illustrator) باید به آن اشاره کنیم، امکان ساخت لوگو در ایلوستریتور (illustrator) با فرمت وکتور (Vector) یا برداری است.
در حقیقت نرم افزار ایلوستریتور (illustrator) یک برنامه وکتور محور (Vector base) است که  برای خلق ایده ها و لوگو ها ازآن استفاده کنیم. این نرم افزار از مجموعه نرم افزارهای  ادوبی (Creative Club Adobe) است که نرم افزار ادوبی ایلوستریتور (illustrator Adobe) نام دارد و می توانیم از آن به شکل درستی برای طراحی لوگو  استفاده کنیم.

اشکالی که در برنامه ایلاستریتور ساخته می شوند و وکتور هستند قابلیت این را دارند که تا بی نهایت بدون افت کیفیت بزرگ شوند و این برای طراحی ها و استفاده در کارهای گرافیکی بسیار مفید می باشد.

آموزش بلند آپشن در ایلاستریتور

جهت آموزش طراحی لوگو ایلوستریتور در اینجا با ابزار بلند آپشن آشنا می شویم. ابتدا یک سند جدید در برنامه ایلاستریتور ایجاد می کنیم . از منوی تولبار toolbar شکل ستاره را انتخاب می کنیم و رنگ استروک آن را سبز می کنیم. یک ستاره دیگر نیز می کشیم و رنگ آن را آبی می کنیم. بعد به مسیر زیر می رویم

Object < Blend < Blend Option

سپس همانطور که در فیلم مشاهده می کنیم تعداد را بیشتر می کنیم. سپس به مسیر Object < Blend < Make  می رویم و همانطور که می بینیم بین ستاره ها تعداد زیادی ستاره رسم می شود. با ابزار  point selection وقتی تغییری ایجاد می کنیم شکل نیز تغییر می کند و جالب می شود.

در ادمه می توانید این کار را بین دو خط و همچنین بین دو شکل انجام دهید و تصایر جالبی به وجود آورید.

از جمله کارهایی که با این روش می توان انجام داد ساخت بک گراندهای زیبا و خلاق می باشد.

استفاده از ابزار بلند (Blend) برای ایجاد اشکال بین دو شکل رسم شده

کاربرد جالب دیگری که با استفاده از ابزار بلند (Blend) امکان پذیر است، ایجاد تغییرات تدریجی برای تبدیل کردن یک شکل به شکل دیگر است.
به عنوان مثال، فرض کنید یک دایره و یک مثلث را با فاصله مشخصی از هم روی صفحه کاری ایلاستریتور رسم کرده‌ایم.
پس از انتخاب این دو آبجکت object  و فشردن شورتکات Ctrl+Alt+B،  یا اینکه به صورت Object < Blend < Make   چندین شکل بین این دو آبجکت رسم می شود که تغییر تدریجی به طور کامل در آنها نشان داده شده است . اگر رنگها را نیز متفاوت بگیریم نیز تغییر تدریجی رنگها نیز مشاهده می شود.

 

 

 

 

 

آموزش طراحی لوگو ایلوستریتور

جهت دیدن آموزش طراحی لوگو در ایلوستریتور و همچنین آموزش بلند آپشن در ایلاستریتور فیلم زیر را مشاهده بفرمایید. برای دیدن اموزش های بیشتر می توانید به لینک آموزش طراحی لوگو مراجعه کنید.

 

 

جهت طراحی لوگو و لوگو موشن می توانید با شرکت مبین دیزاین تماس بگیرید.

در این مقاله به آ آموزش طراحی لوگو ایلوستریتور پرداختیم  و در صورتی که هرگونه نظر و سوالی داشتید می توانید با ما در میان بگذارید.

[button text=”آدرس اینستاگرام شرکت” style=”shade” size=”larger” radius=”10″ depth=”4″ depth_hover=”5″ link=”https://www.instagram.com/mobindesign.ir/” target=”_blank”]

[button text=”تماس با ما” color=”secondary” style=”shade” size=”larger” radius=”10″ depth=”4″ depth_hover=”5″ link=”https://mobindesign.ir/contact/” target=”_blank”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *