در این صفحه به آموزش نقاشی دیجیتالی و طراحی کاراکتر می پردازیم.

عناوین این صفحه:

چگونه طراحی کاراکتر و تصویرسازی انجام بدهیم؟

کاراکتر یا شخصیت پردازی کارتونی

نکاتی در طراحی شخصیت های کارتونی و در طراحی کاراکتر

خلق شخصیت

  • در طراحی شخصیت جادوگری کنید

  • از رفرنس ها فاصله بگیرید.

  • درباره شخصیت های دیگر تحقیق کنید.

  • الهام در شخصیت پردازی

  • ایده اصلی را فراموش نکنید.

  • اغراق کنید.

  • دقت کنید که کاراکتر شما برای چه کسانی طراحی شده است؟

  • شخصیت خود را متمایز کنید.

  • ژست های کاراکتر را در نقاشی دیجیتالی ایجاد کنید.

  •  از خطوط راهنما برای طراحی شخصیت استفاده کنید.

  • شخصی سازی کنید.

  • حالت کاراکتر را پیدا کنید.

  • کیفیت خط را در نظر بگیرید.

  • از کاریکاتورها استفاده کنید.

  • کاراکتر را به صورت سه بعدی بسازید.

  • رنگها را با دقت انتخاب کنید.

  •  موها در طراحی کاراکتر و شخصیت مهم هستند.

  • لوازم جانبی اضافه کنید.

 

 

 

چگونه طراحی کاراکتر و تصویرسازی انجام بدهیم؟

نقاشی دیجیتالی و طراحی کاراکتر

نقاشی دیجیتالی و طراحی کاراکتر

طراحی کاراکتر و تصویرسازی فرآیندی است که بعد از شخصیت پردازی، صورت می گیرد و شامل تعریف کاراکتر از طریق ویژگی های ظاهری آن می باشد. باید کاراکتر ها را چه انسانی باشند و یا حیوانی و غیر انسانی، تا حدی خیالی در نظر بگیریم. در حالیکه طراحی کاراکتر اولیه از این موجودات خیالی ( علایق، ترس ها، و رفتارها) ممکن است نیاز به تلاش ذهنیِ کمتری داشته باشد، فرآیند تحقق بصری این موجودات نباید ساده باشند.

کاراکتر یا شخصیت پردازی کارتونی

 

کاراکتر های کارتونی و انیمیشنی مواردی هستند که ما همواره و از زمان کودکی به آنها علاقه داشتیم.
آنها وحشی، غیر قابل پیش بینی، و غیر واقعی هستند. ما با وابستگی به این شخصیت های کارتونی رشد کرده ایم و در واقع آنها هیچ گاه بطور کامل از قلب و روح ما حذف نمی شوند. به همین دلیل است که حتی به عنوان یک بزرگسال نیز ممکن است شخصیتی را بیابیم که ما را به یاد خودمان، یا چیزی که دوست داریم باشیم، بیاندازد.

بنابراین، طراحی کاراکتر خوب نشان دهندۀ این است که طراحی شما باید به گونه ای باشد که افراد با آن ارتباط برقرار کنند و جذبش شوند.
موضوع اصلی ارتباط برقرار کردن با آن شخصیت است که می تواند از روش صحبت کردن، راه رفتن، و یا تفکرِ آن شخصیت ناشی شود. طراحی کاراکتر باید منجر به تولید شخصیت های به یاد ماندنی و جذاب شود. خواه این شخصیت ها منفی یا مثبت، شاد یا ناراحت باشند.

جهت طراحی انواع شخصیت و تصویرسازی با ما تماس بگیرید.

 

نکاتی  در طراحی شخصیت های کارتونی و در طراحی کاراکتر

آموزش نقاشی دیجیتالی

نقاشی دیجیتالی

چگونه طراحی کاراکتر و تصویرسازی انجام بدهیم؟

هنرمندان و تصویرگران برجسته نکات تخصصی طراحی شخصیت خود را به این شکل رعایت می کنند.

خلق شخصیت

برای خلق شخصیت در ابتدا نیاز به تفکر خلاقانه زیادی نیاز است. بسیاری از شخصیت های کلاسیک آشنا که در  کاریکاتورها ، تبلیغات و فیلم ها می بینیم، ساده به نظر می رسند، اما تلاش و مهارت زیادی در جهت تأثیرگذاری آنها انجام شده است.

به طور مثال، طراحی از دست های معروف سه انگشتی میکی موس (طراحی شده برای سرعت بخشیدن به تولید وقتی که برای اولین بار برای ساخت انیمیشن در دهه ۱۹۲۰ ساخته شد) تا سادگی زیبا از هومر سیمپسون ، ایجاد شخصیت همیشه ساده نگه داشتن آن بوده است .

اما برای طراحی کاراکتر خود باید چه مواردی را در نظر بگیریم؟ جدا از خطوط تمیز و ویژگی های قابل خواندن، این نکته وجود دارد که چه چیزی را باید غلو کرد و چه چیزی را باید به حداقل رساند؟ چگونه می توان اشاره ای به عمق و زمینه داشت و برای رشد شخصیت چه کاری باید انجام داد.

در طراحی شخصیت باید به همه زوایا توجه داشت و اگر قرار است که کاراکتری در برنامه انیمیت شود باید دقت کرد که بر اساس آن طراحی گردد.

  • در طراحی شخصیت جادوگری کنید:

  • نقاشی دیجیتالی و طراحی شخصیت جادوگر

    نقاشی دیجیتالی و طراحی شخصیت جادوگر

اطمینان حاصل کنید که تمام جذابیت شخصیت های خود را برجسته نکنید. فقط چند شخیصیت مهمی که نیاز هست دیده شود را برجسته کنید و به آن بپردازید.

 پرنیل اوروم می گوید: “هنگام شروع طراحی شخصیت خود، درگیر جزئیات نشوید  “تصمیم بگیرید که چه چیزی را برای برقراری ارتباط  نیاز دارید و از همان مورد بیشتر استفاده کنید.

  • از رفرنس ها فاصله بگیرید:

در حالی که باید در آموزش نقاشی دیجیتالی الهام از جایی باشد، هدف ایجاد چیزی اصیل است. بنابراین رابرت والاس – معروف به دندان های موازی – پیشنهاد می کند هنگام کار ، کارهای مرجع را کنار بگذارید. 

او می گوید: “اگر به چیزی نگاه کنید و سپس آن را در ذهن بخاطر بسپارید، آن وقت است که در نهایت چیز جدیدی را درست می کنید، نه چیزی که از آن استفاده کنید.” در بالا         می توانید برداشت جدید والاس از چهره های شناخته شده جشن را که برای یک فروشگاه بزرگ هنگ کنگ ایجاد شده است، مشاهده کنید.

  • درباره شخصیت های دیگر تحقیق کنید:

برای راهنمایی، سعی در تجزیه و تحلیل اینکه چرا برخی از شخصیت های خاص کار می کنند و چرا بعضی از آنها کار نمی کنند، می تواند مفید باشد. برای تحقیق شخصیت های مصور از همه جا می توانید استفاده کنید. در تبلیغات تلویزیونی ، جعبه های غلات، تابلوهای مغازه، برچسب روی میوه ، انیمیشن روی تلفن های همراه و موارد دیگر این طراحی شخصیت ها را مطالعه کنید و به این فکر کنید که چه عواملی باعث موفقیت برخی از افراد می شود و به ویژه چه مواردی را درباره آنها دوست دارید.

“وقتی با شخصیت ها کار می کنید باید از آنها الهام بگیرید” و این کار را می توانید از طریق تحقیق انجام دهید. ذهن شما یک کتابخانه دیداری است که می توانید آن را پر کنید. چگونه لباس می پوشند – و از آن در طراحی شما استفاده می کنند. “

  • الهام در شخصیت پردازی:

 بهتر است هنگام شکار الهام و آموزش نقاشی دیجیتالی، به فراتر از طراحی شخصیت ها نگاه کنید. یکی از طراحان شخصیت می گوید “من مراسم جفت گیری پرندگان را خیلی دوست دارم. حرکات عجیب و غریب می تواند باعث ایجاد شخصیت منحصر به فرد شود. “

وی می افزاید: “وقتی پروژه ای را شروع می کنم ، اغلب با احساسی که می خواهم ایجاد کنم شروع می کنم.” این روند با این شروع می شود که طراح فیلم هایی از خودش را به عنوان مرجع می گیرد ، سعی می کند چیزی از حرکت یا وضعیت بدن شخصیت را به تصویر بکشد. 

از دیگر الهامات این کار می توان به سرامیک – بافت ارگانیک و پالت رنگی و لباس های محلی اشاره کرد.

  • ایده اصلی را فراموش نکنید

نقاشی دیجیتالی و طراحی کاراکتر ترسناک

نقاشی دیجیتالی و طراحی کاراکتر ترسناک

آسان است که ناخودآگاه اجازه دهیم طراحی های مورد علاقه ما بر ما تأثیر بگذارند. کورنلیا جپرت، مدیرعامل استودیوی بازی های مستقل Jo-Mei ، با زیبایی های منحصر به فرد و طراحی شخصیت های عالی بازی های ویدیویی ، یکی از طرفداران بزرگ The Last Guardian است.

در یک لحظه یکی از اعضای تیم او مجبور شد به او بگوید که طراحی دریای تنهایی آنها کمی بیش از حد به The Last Guardian شباهت دارد. او به کارهای هنری اولیه خود نگاهی انداخت و احساسی را که هنگام خلق آنها داشت ، بازگرداند. این پروژه به مسیر خود بازگشت.

طراحی کاراکتر و تصویرسازی

 

 

[button text=”آدرس اینستاگرام شرکت” style=”shade” size=”larger” radius=”10″ depth=”4″ depth_hover=”5″ expand=”0″ link=”https://www.instagram.com/digital_painting_mobin/” target=”_blank”]

[button text=”تماس با ما” color=”alert” size=”larger” radius=”10″ link=”https://mobindesign.ir/contact/” target=”_blank”]

 

  • اغراق کنید

از جمله سولاتی که از خود می پرسیم این است که چگونه طراحی کاراکتر و تصویرسازی انجام بدهیم؟

اغراق در مورد ویژگی های مشخص طراحی شخصیت شما به بزرگتر نشان دادن آن از زندگی کمک می کند. ویژگی های اغراق آمیز همچنین به بینندگان کمک می کند تا ویژگی های اصلی شخصیت را تشخیص دهند. اغراق در کاریکاتورهای کارتونی نکته کلیدی است و به تأکید بر برخی از ویژگی های شخصیتی کمک می کند. اگر شخصیت شما قوی است ، فقط به آن بازوهای برآمده با اندازه معمولی ندهید ، آنها را بزرگ کنید تا پنج برابر بزرگتر از حد مجاز شوند.

تکنیک مبالغه را می توان در مورد خصوصیات نیز به کار برد. فیلم خنده دار آنا Mantzaris به اندازه کافی شخصیت های روزمره را در موقعیت های پیش پا افتاده نشان می دهد، کارهایی را انجام می دهد که همه ما آرزو داشتیم در یک روز بد انجام دهیم. او می گوید: “من فکر می کنم با انیمیشن سرگرم کننده است که می توانی چیزها را بیشتر پیش ببری و مردم هنوز آن را واقعی می پذیرند.

 

  • دقت کنید که کاراکتر شما برای چه کسانی طراحی شده است؟

تصویرسازی

تصویرسازی و طراحی شخصیت

به مخاطبان خود فکر کنید. به عنوان مثال، طراحی شخصیت هایی که برای کودکان خردسال انجام می شود، معمولاً در اطراف اشکال اساسی و رنگ های روشن طراحی می شوند. همانطور که ناتان جورویشیوس، هنرمند Aussie توضیح می دهد ، اگر برای مشتری کار می کنید، مخاطبان شخصیت معمولاً از قبل تعیین می شوند.

“طراحی شخصیت های سفارش داده شده معمولاً محدودتر است اما از خلاقیت کمتری برخوردار نیستند. مشتریان نیازهای خاصی دارند اما همچنین می خواهند” کار “خود را انجام دهم. معمولاً ویژگی های اصلی و شخصیت را تجزیه می کنم. به عنوان مثال ، اگر چشم ها مهم هستند ، من تمام طراحی را در اطراف صورت متمرکز می کنم ، و این ویژگی اصلی را برجسته می کنم. “

  • شخصیت خود را متمایز کنید:

  • آموزش نقاشی دیجیتالی

    چگونه طراحی کاراکتر و تصویرسازی انجام بدهیم؟

مت گرونینگ از زرد استفاده کرد تا شخصیت های سیمپسونها از جمعیت متمایز شوند .

خواه یک میمون ، روبات یا هیولا ایجاد کنید ، می توانید تضمین کنید که صد ساخته مشابه دیگر نیز وجود دارد. طراحی شخصیت شما برای جلب توجه مردم باید از لحاظ بصری قوی و جالب باشد.

هنگام طراحی سیمپسونها ، مت گرونینگ می دانست که باید چیز دیگری را به بینندگان پیشنهاد کند. او حساب کرد که وقتی بینندگان از کانال های تلویزیونی چشمک می زدند و با نمایش روبرو می شدند ، رنگ پوست زرد و غیرمعمول شخصیت ها توجه آنها را به خود جلب می کرد.

  • ژست های کاراکتر را در نقاشی دیجیتالی ایجاد کنید:

نقاشی دیجیتالی ماهی

نقاشی دیجیتالی ماهی

با طراحی کاراکتر در موقعیت های مختلف و لباس های متفاوت می توانید کاراکتر بهتری بسازید.

 از خطوط راهنما برای طراحی شخصیت استفاده کنید:

آموزش نقاشی دیجیتالی

 

خط طراحی  ستون فقرات یک نقاشی شخصیت و کاراکتر است

یکی از جنبه های کلیدی که هنگام ایجاد یک طراحی شخصیت باید در نظر گرفته شود خط عمل یا خط طراحی  است. این همان چیزی است که جهت شخصیت شما را مشخص می کند.

اروم می گوید: “سعی کنید خط عمل را تا انتها انجام دهید.” “یک رقصنده باله مثال خوبی است: آنها بر خط از نوک انگشتان پا تا نوک انگشتان خود تأکید می کنند. همچنین مشاهده خط عمل در موجوداتی که اندام کمتری دارند ، آسان تر است ، به همین دلیل پری دریایی یک موضوع ایده آل برای ایجاد خط عملی قوی. “

 

طراحی کاراکتر و تصویرسازی

  •  شخصی سازی کنید:

گپرت می گوید: “بهترین هنر براساس تجربیات شخصی است. اگر مبتنی بر حقیقت باشد ، مردم می توانند ارتباط بهتری برقرار کنند.” “این یک داستان ساختگی نیست ، حتی اگر در یک فضای خارق العاده ساخته شده باشد.”

  • حالت کاراکتر را پیدا کنید:

نقاشی دیجیتالی گرگ

نقاشی دیجیتالی گرگ و حالات مختلف

وضعیت بدنی می تواند چیزهای زیادی در مورد یک شخصیت بگوید. با دیدن وضعیت بدنی می توان به شخصیت کاراکتر پی برد. آیا کاراکتر قوز کرده است یا صاف و مغرور نشسته است؟

حالت صورت نیز در درک شخصیت مهم است.

  • کیفیت خط را در نظر بگیرید:

 

نقاشی دیجیتالی و خطوط راهنما

خطوط مستقیم و منحنی توسط چشمان شما با سرعت های مختلف خوانده می شوند.

خطوط ترسیم شده ای که طراحی شخصیت شما از آنها تشکیل شده است می تواند به نوعی توصیف آن باشد. خطوط ضخیم ، یکدست ، نرم و گرد ممکن است یک شخصیت زیبا را  زیباتر نشان دهد، در حالی که خطوط تیز، خراشیده و ناهموار ممکن است به یک شخصیت ناخوشایند و نامنظم اشاره داشته باشند.

طراحان حرفه ای توصیه می کنند که خطوط مستقیم و منحنی را متعادل کنید. “خطوط مستقیم و منحنی ها به شخصیت شما ریتم می بخشد. یک خط مستقیم (یا یک خط ساده) چشم را به سرعت هدایت می کند ، در حالی که یک خط خمیده (یا دقیق) چشم را کند می کند.”

  • از کاریکاتورها استفاده کنید:

استفاده از کاریتور در نقاشی دیجیتال

 

روون با به اشتراک گذاشتن کلیپ های طنز از شخصیت های خود در اینستاگرام برای خود نامی بزرگ کرد و به کار در پروژه های دیزنی ، بی بی سی و MTV ادامه داد و در این راه جایزه و نامزدی BAFTA را به خود اختصاص داد. با این حال ، سالهای موفقیت او در انجام استندآپ کمدی بود که الهام بخش انیمیشن های شخصیت تجاری مارک تجاری او بود. 

او توضیح می دهد: “این از طریق استندآپ است که من اختصار را آموختم. این به نوعی یک ساختار کاریکاتور یا جوک  است. ” دانستن چگونگی قاب بندی کلیپ از ناکامی ها و موفقیت های گذشته در صحنه است: او می خندد: “شما خیلی سریع یاد می گیرید که چگونه نقاط خاصی را برگزینید”. 

  • کاراکتر را به صورت سه بعدی بسازید:

اگر شخصیت شما قرار است در دنیای سه بعدی ، به عنوان یک انیمیشن یا حتی به عنوان یک اسباب بازی وجود داشته باشد ، کار روی قد ، وزن و شکل فیزیکی آن مهم است. روش دیگر ، یک قدم جلوتر بروید و یک مدل ایجاد کنید. 

الکساندر می گوید: “حتی اگر کسی نیستید که به صورت سه بعدی کار کند. می توانید با تبدیل شخصیت خود به سه بعدی چیزهای زیادی یاد بگیرید.” این قسمت اصلی آموزش نقاشی دیجیتالی  فرآیندی است که دانشجویان در آکادمی پیکتوپلاسما دنبال می کنند.

 

چگونه طراحی کاراکتر و تصویرسازی انجام بدهیم؟

  • رنگها را با دقت انتخاب کنید:

نقاشی دیجیتالی و رنگها

 

رنگهای مکمل تعادل مطلوبی ایجاد می کنند .

رنگ ها می توانند به ارتباط شخصیت کمک کنند. به طور معمول ، رنگ های تیره مانند سیاه ، بنفش و خاکستری ، بدخواهانی را با نیت بدخواهانه به تصویر می کشند. 

رنگهای روشن مانند سفید ، آبی ، صورتی و زرد بیانگر بی گناهی و خلوص هستند. قرمزها ، زردها ممکن است به نوعی به ویژگی های قهرمان در طراحی شخصیت کمک کنند.

“برای انتخاب رنگ های موثر ، درک قوانین اساسی رنگ مهم است.” “با رنگهای اصلی ، ثانویه و سوم و همچنین رنگهای تک رنگ و مکمل آشنا شوید. یک روش برای تولید یک پالت رنگی موثر ، انتخاب دو رنگ مکمل و کار با آنها در یک طرح رنگی تک رنگ است.”

“شما تعادل ایجاد خواهید کرد زیرا رنگ های مکمل پویایی ایجاد می کنند. در حالی که رنگ های تک رنگ احساس آرامش را به وجود می آورند. شما همچنین می توانید یک طرح رنگی سوم را امتحان کنید ، که یک رنگ سوم را اضافه می کند (به عنوان مثال ، بنفش ، نارنجی و سبز) ، و سپس با تک رنگ کار کنید نسخه هایی از آن رنگ ها ، اما برنامه ریزی و مهارت بیشتری می خواهد تا بتواند به خوبی کار کند. اگر تازه رنگ می کنید ، سعی کنید ساده آن را حفظ کنید. “

 موها در طراحی کاراکتر و شخصیت مهم هستند (آموزش نقاشی دیجیتالی)

چگونه طراحی کاراکتر و تصویرسازی انجام بدهیم؟

 

آموزش نقاشی دیجیتالی

در طراحی شخصیت از موها استفاده کنید

شکل ، تقسیم و خط مو رازهایی برای ترسیم موهای خوب است

آروم یکی از طراحان می گوید: “چند سال پیش من از نفرت کشیدن مو به دوست داشتن آن تبدیل شدم. ” “قبلاً ، دیدن تمام جزئیات و جهت موها را به عنوان یک کار خسته کننده مشاهده می کردم. اکنون بیشتر از آن به عنوان یک شکل ارگانیک بزرگ فکر می کنم، که مانند پرچم در باد حرکت شخصیت را نشان می دهد و بر آن تأکید دارد.

“با ایجاد یک شکل بزرگ شروع کنید و آن را به بخشهای کوتاهتر تقسیم کنید. در حالی که به محل تقسیم مو و محل خط مو فکر می کنید. هر خط باید به تعیین حجم ، شکل و جهت مو کمک کند.”

لوازم جانبی اضافه کنید

وسایل و لباس می تواند به تأکید بر خصوصیات شخصیت و زمینه آنها کمک کند. به عنوان مثال ، لباس های بد رنگ می توانند برای شخصیت های ضعیف ، و تعداد زیادی الماس و حباب برای افراد غنی بی مزه استفاده شوند. لوازم جانبی همچنین می تواند الحاقات واقعی تری از شخصیت شخصیت شما باشد ، مانند طوطی روی شانه دزدان دریایی یا یک کرم در جمجمه روح

 

 

 

[button text=”آدرس اینستاگرام شرکت” style=”shade” size=”larger” radius=”10″ depth=”4″ depth_hover=”5″ expand=”0″ link=”https://www.instagram.com/digital_painting_mobin/” target=”_blank”]

[button text=”تماس با ما” color=”alert” size=”larger” radius=”10″ link=”https://mobindesign.ir/contact/” target=”_blank”]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *